Member of the Dermoshop Group

Ideoita varainhankintaan

Joskus pää lyö tyhjää ja kaikki varainhankinta tuntuu vastenmieliseltä. Isoissa ryhmissä joku haluaa myydä toista kuin ehdotettua tuotetta, toinen ei mitään ja kolmas kuitata itsensä ulos rahalla. Miten tästä sitten edetä ja kerätä varoja luokalle tai joukkueelle?

Tässäpä muutama vinkki, miten varainhankinta juuri Mosho-tuotteilla onnistuu melko helposti.

  1. Aika
    Se on melkein aina kortilla ja yhteisestä ajasta valitetaan, kun on menoja ja harrastuksia. Mosho-verkkopalvelu on tähän oiva apu, rekisteröitymiseen verkkosivuilla menee keskimäärin 1 minuutti, kampanjan luomiseen toinen. Eli yhteensä kaksi minuuttia. Tämän jälkeen yhteyshenkilölle saapuu myyntipaketti postitse noin parissa arkipäivässä, usein jo seuraavana arkipäivänä, jos kampanjan luonnin on ehtinyt tehdä ennen puoltapäivää. Myyntimateriaalin jakamisen voi kukin hoitaa haluamallaan tavalla.
  2. Myynti
    Kaikki meistä ei ole myyntitykkejä, mutta tällä osa-alueella täytyy olla joskus luova. Kenelle myyn? Jos työkaverit, naapurit ja sukulaiset on vähissä tai asuu kaukana, tarjoaa Mosho täysin digitaalisen myyntityökalun. Jaa linkki Facebookissa ystävillesi tai vaikkapa jollakin Facebookin kirppisryhmän seinällä. Meiltä usein kysellään tuotteiden perään, että onkohan juuri minun alueellani ketään, joka myisi Mosho-tuotteita? Eli ostajia löytyy myös oman tuttavapiirin ulkopuolelta.
  3. Toimitus moneen osoitteeseen
    Isossa ryhmässä myytyjen tuotteiden määrä kasvaa usein suureksi ja yhteyshenkilö saattaa silloin saada lavallisen tavaraa kotiinsa. Me postitamme jokaisen ryhmän myyjän tilaukset suoraan hänelle kotiin tai valitsemaansa osoitteeseen. Näin yhteyshenkilölle ei tule työtä tuotteiden jakamisessa, vaan jokainen myyjä hoitaa omat tilauksensa eteenpäin. Toki sen lavankin saa tilata yhteen osoitteeseen, vaikkapa suoraan kouluun.
  4. Myy ensin, tilaa sitten – ei ylijääviä tuotteita eikä omaa rahaa kiinni
    Meillä ei ole minimitilausmääriä, mutta jos ryhmän myytyjen pakkausten määrä jää alle 20kpl veloitamme silloin postikulut. Kun olette myyneet tuotteet ja päättäneet kampanjanne, lähetämme loppulaskun koko ryhmän myynnistä yhteyshenkilölle. Tuotteita ei siis tarvitse osta ennakkoon, eikä niitä tarvitse myydä tiettyä määrää. Tuotto on aina 4€/myyty pakkaus.
  5. Opeta lapselle mistä raha tulee
    Joskus on hyvä antaa myös lasten myydä itse ja olla aktiivinen osa varainhankintaa. Näin myös lapsi oppii, että yhteisen rahan eteen tulee vähän ponnistella ja työskennellä.
  6. Hinta
    Saamme silloin tällöin kuulla, että onpa kallista! Mosho-tuotteet maksavat loppuasiakkaalle 12€/paketti ja tästä menee 4€ suoraan myyvän ryhmän yhteiseen kassaan. Mosho on suomalainen yritys ja meille on tärkeää korkea laatu sekä laadukkaat raaka-aineet, niistä emme tingi. Moshon tuotekehitys tapahtuu emoyhtiö Dermoshopin tuotekehityksessä. Ostamalla Mosho-tuotteita tuet samalla suomalaista työtä ja suomalaisia lapsia sekä nuoria varainhankinnan parissa.
  7. Tuotevalikoima
    Kehitämme jatkuvasti uusia tuotteita Mosho-valikoimaan, mutta tuotekehityksen tie on pitkä. Kuuntelemme mielellämme asiakkaidemme toiveita ja pyrimme tarjoamaan sitä, mitä kentältä huudellaan. Ensi keväänä on luvassa mm. muutamia uusia pakkauksia valikoimaamme.

 

Voit myös jakaa omat vinkit ja niksi meille lomakkeen kautta, kuulemme mielellämme miten juuri te olette onnistuneet ja ehkä pääsette mukaan yhdeksi Mosho Onnistujaksi?

 


Ihanaa marraskuuta, lunta odotellen!
Sanna